۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۰۳۴۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

گرانی و رکود بی سابقه نتیجه برجام است|مسؤولان شعارهای برجامی را تکرار نکنند

گرانی و رکود بی سابقه نتیجه برجام است|مسؤولان شعارهای برجامی را تکرار نکنند
نماینده خبرگان با اشاره به این که مسؤولان نباید حرف های برجام گونه را تکرار کنند، گرانی ها، تورم و رکود بی سابقه امروز را نتیجه برجام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که طیف غربگرا همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی در پی سازش با آمریکا بوده اند، گفت: این جریان، آمریکا را قبله آمال خود دانسته و همواره سعی می کنند تا حل مشکلات کشور را در گرو ایجاد ارتباط با غرب جلوه دهند.

وی ادامه داد: اگر کسی به رابطه ای که ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی با غرب برقرار کرده است دقت کند، می داند که هرگاه با آمریکا مذاکره کرده ایم، نتیجه ای جز ضرر برایمان حاصل نشده است؛ به عنوان مثال ما سال ها قبل در قضیه افغانستان با آمریکا مذاکره کردیم، اما دیدیم که مسؤولان آن دوران آمریکا، ملت ایران را با یک ادبیات بی شرمانه و توهین آمیز، تروریست خواندند و همه آن مذاکراتی که با نرمش صورت گرفته بود، بی فایده شد و حتی اصلاح طلبان آن دوران که در مناصب دولتی بودند، تعجب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری به تجربه تلخ برجام اشاره و عنوان کرد: همه شاهد بودیم که آمریکا با بی شرمی به صورت یکطرفه از برجام خارج شد و همه تعهدات خود را زیر پا گذاشت و امروز برجام بنابر اذعان خود مذاکره کنندگان ثمره ای جز تعطیلی هسته ای نداشته است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال مذاکره بوده و حل مشکلات را در گرو ایجاد ارتباط با آمریکا می دانند، خوب است به گذشته توجه داشته، از تجربه های تلخ عبرت بگیرند و بدانند مردم  کشور دارای روحیه انقلابی، استقلال و نفی سلطه بیگانگان هستند و با این روحیه اجازه نخواهند داد آمال و آرزوهای غربگرایان و بزدلانی که گاهی از روی ترس سخن از مذاکره به میان می آورند، محقق شود.

وی گرانی ها، تورم و رکود بی سابقه را ثمره برجام دانست و تأکید کرد: نتیجه تلخ برجام باید به تجربه روشنی تبدیل شود که دیگر کسی از مذاکره با آمریکا سخن به میان نیاورد؛ در گذشته شاهد بودیم که برخی از مسؤولان برجام را حلال مشکلات می دانستند و گاهی حل برخی مشکلات را که ربطی به برجام نداشت را هم به تصویب برجام گره می زدند، اما پس از تصویب آن نه تنها مسائل کشور حل نشد، بلکه با شرایط بدتری مواجه شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به این که مسؤولان نباید حرف های برجام گونه را تکرار کنند، تصریح کرد: نباید عده ای با تبلیغات و ایجاد جو روانی، مردم را در مقابل مسؤولانی که وظیفه بررسی و تصویب لوایح و معاهدات بین المللی بر عهده آن ها است، قرار دهند، زیرا گره زدن مشکلات جامعه به معاهدات بین المللی سبب می شود تا برخی ساده اندیشان باور کنند مشکلات کشور با تصویب معاهدات خارجی حل خواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی با بیان این که طرفداران برجام باید نسبت به حلال مشکل بودن آن پاسخگو باشند، گفت: کسانی که ادعا می کنند دیگران چیزی از اسلام، روابط بین الملل و قانون نمی دانند، امروز باید به میدان آمده و آثار و نتایج برجام را برای مردم روشن کنند./841/ت302/ق

ارسال نظرات